آیا به ساخت تیزر فکر میکنید؟ آیا دنبال بهترین تبلیغ ویدیویی هستید؟
اینستاگرام، فیسبوک و سایر شبکههای اجتماعی روزانه میلیاردها بازدید از محتوای ویدیویی دارند. و تنها در یوتیوب، بینندگان روزانه بیش از یک میلیارد ساعت را صرف تماشای ویدیو میکنند که حجم بالایی از فعالیت ویدیویی است و فرصت منسبی برای کسب و کارها تا از طریق تیزرها وویدیوهای تبلیغاتی ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کنند. درنتیجه ساخت تیزر و انتشار آن بسیار مهم است.
آیا یک ویدیوی تبلیغاتی برای برند خود دارید؟
قبل از اینترنت، تبلیغات تلویزیونی بهترین راه برای ویدیوهای تبلیغاتی بودند. اما با گسترش روزافزون سوشال مدیا مارکتینگ، ساختتیزر اشکال مختلفی به خود گرفتند.
تیزرهای تبلیغاتی میتوانند مزایاس بسیاری برای برند شما داشته باشند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
افزایش آگاهی از برند
دسترسی به مخاطبان هدف
معرفی محصولات یا خدمات خود به شیوه ای جذاب و آموزنده
ساختن اعتماد و اعتبار
هدایت ترافیک به وب سایت خود
و در نهایت افزایش فروش
حال که دلایل سودمندی ساخت تیزر را برای برند خود دانستیم، این سوال برای ما پیش میآید که چطور یک تیزر مناسب با کسب و کارمان بسازیم؟
اولین نکتهای که باید به آن توجه کنیم این است که مخاطبان هدف خود را بشناسیم. چه کسی می خواهید ویدیوی شما را تماشا کند؟ چه چیزی برای آنها مهم است؟
دومین نکته مهم مشخص کردن هدف است. آیا هدف شما افزایش آگاهی از برند است؟ آیا میخواهید فروش را افزایش دهید؟
پیام مناسب خود را بسازید. چه چیزی می خواهید به مخاطبان خود بگویید؟ پیام شما باید واضح، مختصر و قانع کننده باشد.
داستان خود را به درستی تعریف کنید. مردم عاشق داستان هستند، پس راه مناسبی برای معرفی برند شما است. داستان شما باید احساسی باشد و مخاطب را جذب کند.
اگر میخواهید تیزر شما در یادها باقی بماند از ویدئوهای باکیفیت استفاده کنید. ویدیوی شما باید حرفه ای و خوش ساخت باشد. نیازی به استخدام یک تیم فیلمبرداری لاکچری ندارید، اما باید مطمئن شوید که ویدیوی شما دارای نورپردازی، صدا و تدوین خوبی است.
و در نهایت ویدیوی خود را در رسانههای مختلف به اشتراک بگذارید.
نمونه هایی از ویدیوهای تبلیغاتی عالی
قالب های ساخت تیزر
قالبهای تیزرها با هدف و پیام شما رابطه مستقیم دارند پس در نتیجه قبل از انتخاب قالب مورد نظر بهتر است هدف شما از ساخت تیزر و پیام تبلیغاتی خود را تعیین کنید. در نتیجه در ادامه راه از انتخاب قالب و نوع تیزر خود مطمئنتر خواهید بود و در پایان کار نتیجه دلخواه را به دست خواهیدآورد.
ویدیوی معرفی برند: برند شما کیست، چه کاری انجام می دهد و چرا باید به آن اهمیت دهند؟ در این مدل ویدیوها به این سوالات بنیادین پاسخ میدهید.
ویدیوی محصول یا خدمات: در این ویدیو شما محصولات یا خدماتتان را به نمایش می گذارید و نحوه عملکرد آنها را توضیح می دهید
ویدیوی داستان مشتری: داستان مشتریانی که از محصولات یا خدمات شما استفاده کرده اند و نتایج مثبتی دریافت کرده اند، روایت می کند که میتواند مشوق خوبی برای مشتریان آینده برند شما باشد.
ویدیوی پشت صحنه: این ویدیو به مخاطبان شما نگاهی اجمالی به نحوه کار برند شما و افرادی که در آن کار می کنند می دهد. ایجاد کنجکاوی و برانگیختن سوال چگونه؟ میتواند سیلی از ترافیک را به وب سایت یا سایر کانالهای ارتباطی شما سرازیر کند. در حین پاسخ به این کنجکاوی میتوانید از تنکنیکهای ایجاد اعتماد استفاده کنید و بینندگان را به مشتریان خود تبدیل کنید. برای مثال میتوان به شرکت فیروز اشاره کرد که کارمندان خود را بخشی از برندینگ خود کرد.
ویدیوی انیمیشن: این ویدیو از انیمیشن برای معرفی برند، محصولات یا خدمات شما به شیوه ای خلاقانه و جذاب استفاده می کند. البته مطمئن باشید که یک انیمیشن خوشساخت با طیف وسیعی از مشتریان شما ارتباط برقرار میکند و مختص به بازهی سنی مخصوصی نیست.
انواع تیزرهای تبلیغاتی
همانطور که فیلمها دارای سبک و ژانر مختلف هستند تیزرهای تلیغاتی نیز از این نظر تفاوتی با فیلمها ندارند. هر سبک و مدل بسته به محصول یا هویت برند شما میتواند عامل موثری برای جذب و تثبیت مخاطبان شما باشد. در نظر داشته باشید که برای منسبتهای مختلف میتوان از انواع مختلفی از تیزرها استفاده کرد که در نهایت تنوع ویدیوهای شما را افزایش میدهد.
رئال سناریو محور
تیزر سازمانی
تیزر صنعتی معرفی محصول
تیزر صنعتی خط تولید
رئال موزیکال
رئال صنعتی
رئال تلفیقی
انیمیشن 3D
موشن گرافیک 2D
استاپ موشن
علاوه بر نکات گفته شده موارد زیر نیز میتوانند به پویایی تیزر شما کمک کنند:
تیزرهای تبلیغاتی باید کوتاه و مختصر باشند تا توجه مخاطب را جلب کنند.
از تصاویر و موسیقی جذاب استفاده کنید. تصاویر و موسیقی می توانند به ایجاد یک تیزر تبلیغاتی جذاب و به یاد ماندنی کمک کنند چرا که درگیری حواس بصری و شنوایی از مهمترین ابزارها برای حک شدن در ذهن مخاطب است.
به مخاطبان خود انگیزه دهید و تشویقشان کنید که اقدام کنند. در پایان تیزر خود، به مخاطبان خود بگویید که چه کاری باید انجام دهند، مانند بازدید از وب سایت شما، خرید محصول شما یا ثبت نام برای خدمات شما.
در نتیجه تیزرهای تبلیغاتی یک ابزار قدرتمند برای مارکتینگ برند شما هستند که می توانند به شما کمک کنند تا برند خود را به مخاطبان هدف معرفی کنید و محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید. اگر هنوز یک تیزر تبلیغاتی برای برند خود ندارید، زمان آن رسیده است که با کمک ما یکی بسازید.