اسپانسرینگ

تیم های بازاریابی از طیف گسترده ای از تکنیک ها برای اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه استفاده می کنند. از این روش برای شناسایی شرکت خود و ایجاد هویت مثبت برند استفاده می کنند. یکی از این تکنیک ها استفاده از اسپانسرینگ برای افزایش دامنه برند است. در ادامه، ما توضیح می دهیم که اسپانسرینگ چیست، فواید و انواع آن را فهرست می کنیم. دستورالعمل هایی برای ایجاد حمایت مالی بازاریابی خود ارائه می دهیم.

 

تعریف حمایت مالی بازاریابی

اسپانسرینگ یک توافقنامه تجاری بین دو یا چند سازمان است. همچنین در آن یک سازمان (اسپانسر) از رویداد، فعالیت، یا فرد دیگری (ذینفع) حمایت مالی می کند. در مقابل، حامی مالی از مزایایی مانند آگاهی از برند، اعتبار و دسترسی به مخاطبان ذینفع بهره مند می شود.

 

فواید حمایت مالی بازاریابی

حمایت مالی بازاریابی می تواند فواید متعددی برای کسب و کارها داشته باشد، از جمله:

افزایش آگاهی از برند

ایجاد اعتبار و شهرت

دسترسی به مخاطبان جدید

ایجاد مشارکت با سایر کسب و کارها

افزایش فروش و درآمد

بهبود تصویر برند

انواع حمایت مالی بازاریابی

 

اسپانسرینگ می تواند به اشکال مختلفی انجام شود، از جمله:

 رویدادها: حمایت مالی از رویدادهایی مانند کنفرانس ها، نمایشگاه ها، جشنواره ها و مسابقات ورزشی می تواند به کسب و کارها کمک کند تا به طیف وسیعی از مخاطبان برسند و آگاهی از برند خود را افزایش دهند.

 ورزشکاران: حمایت مالی از ورزشکاران حرفه ای یا آماتور می تواند به کسب و کارها کمک کند تا با مخاطبان ورزشی ارتباط برقرار کنند و تصویر برند خود را بهبود بخشند.

موسسات خیریه: حمایت مالی از موسسات خیریه می تواند به کسب و کارها کمک کند تا مسئولیت اجتماعی خود را نشان دهند و اعتبار برند خود را افزایش دهند.

به عنوان یک کسب و کار، جستجوی فرصت های جدید برای دیده شدن برند شما توسط مخاطبان گسترده تر یک امر مستمر است.

از ایجاد محتوای عالی تا تولید سرنخ تا تقویت استراتژی بازاریابی دیجیتال خود، کارهای زیادی می توانید بسته به زمان و منابع موجود خود انجام دهید. امروزه اسپانسرینگ برای مشاغل هر اندازه، کوچک، متوسط یا بزرگ وجود دارد.در حالی که حمایت های مالی اغلب یک استراتژی بازاریابی کم استفاده و دست کم گرفته شده است، این حمایت ها می توانند به افزایش دامنه برند شما، تقویت شهرت شما و قرار دادن شما در مقابل رقبا کمک کنند. مزایای افزودن حمایت مالی به استراتژی بازاریابی خود را دست کم نگیرید.

 

چهار نوع حمایت مالی چیست؟

 

اسپانسرینگ یک استراتژی بازاریابی خاص است که در آن یک نهاد با دیگری در برخی ظرفیت های تعریف شده همسو می شود.این ظرفیت ممکن است در حمایت از یک رویداد، بازی ورزشی، نمایشگاه تجاری، کنفرانس یا هر رویداد دیگری باشد.چهار نوع اسپانسرینگ برای انتخاب وجود دارد و همه آنها در تقویت استراتژی بازاریابی شما مؤثر هستند.

 

اسپانسرینگ مالی

به عنوان یک حامی مالی، می توانید از حمایت مالی به یک سازمان یا رویداد خاص کمک کنید و به خاطر انجام این کار شناخته شوید.

راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله پرداخت مستقیم برای اماکن، ارائه کمک‌های مالی متقابل، پوشش Wi-Fi برای یک رویداد یا حتی پرداخت هزینه پذیرایی.

در اصل، شما در ازای شناخت و تبلیغ برند خود پول می دهید.

 

اسپانسرینگ غیر نقدی

به جای حمایت مالی، حامی مالی خدمات یا محصولات را به صورت رایگان اهدا می کند.

این کمک می تواند شامل هر چیزی باشد، از استفاده از بلندگوهای خود برای یک رویداد موسیقی، غذا برای یک جشنواره، یا چاپ پوسترها و بنرها باشد.

اسپانسرینگ رسانه ای

شامل تبلیغ فعالیت دیگری است که می تواند به صورت پست در حساب های رسانه های اجتماعی، انتشار پست های وبلاگ و به اشتراک گذاری اطلاعات از طریق پخش رخ دهد.

 

شرکای تبلیغاتی

شرکای تبلیغاتی مشابه حمایت مالی رسانه ای، عموماً شامل افرادی مانند تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و وبلاگ نویسان هستند که یک فعالیت یا رویداد را در پلتفرم های ارتباطی مختلف تبلیغ می کنند. در مقابل، این افراد ممکن است جایگاه سخنرانی در کنفرانس آتی دریافت کنند یا به نحوی دیگر از مزایا بهره مند شوند.

 

برای اسپانسرینگ خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

اهداف خود را تعیین کنید. چه می خواهید با حمایت مالی خود به دست آورید؟ آیا می خواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید، اعتبار ایجاد کنید، یا به مخاطبان جدید برسید؟

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. چه کسانی را می خواهید با حمایت مالی خود به آنها برسید؟

شرکای بالقوه را شناسایی کنید. چه رویدادها، سازمان ها یا افرادی وجود دارند که می خواهید با آنها همکاری کنید؟

مذاکره و بستن قرارداد. پس از ارسال پیشنهاد خود، با شرکای بالقوه مذاکره کنید تا به توافقی برسید که برای هر دو طرف سودمند باشد.

یافتن اسپانسر می تواند یک استراتژی بازاریابی بسیار موثر برای کسب و کار و برند شما در هر اندازه باشد. با تعیین اهداف روشن، شناسایی مخاطبان هدف خود و انتخاب شرکای مناسب، می توانید از اسپانسر برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده کنید..

 

اسپانسرشیپ