بازاریابی پیامکی

سامانه ارسال پیامک ملی و پیامک پلاس

بازاریابی‌ پیامکی یا همان بازاریابی پیام کوتاه (SMS) نوعی بازاریابی است که مشاغل از آن برای ارسال تبلیغات به مشتریان از طریق پیام کوتاه استفاده می کنند.

مانند بازاریابی ایمیل، بازاریابی پیامکی نیز اختیاری است و مشتریان باید برای آن ثبت نام کنند. با این حال، برخلاف بازاریابی ایمیلی، پیام های SMS بسیار کوتاه تر هستند و احتمالاً مخاطبان زودتر از ایمیل ها درگیر آن می شوند. مانند هر بازاریابی دیگری بازاریابی پیامکی زمانی مؤثر است که پیام های شما با دقت طراحی و به مشتریان مناسب ارسال شوند.

بازاریابی پیام کوتاه نباید جایگزین ایمیل های شما شود. چرا که ایمیل‌ها دارای متنی طولانی تر هستند همیشه جایگاه خود را خواهند داشت. اما پیامک ‌ها می‌توانند یک مکمل خوب برای یک استراتژی بزرگتر باشند، به خصوص اگر مشتریان خود را به دقت مثلا بر اساس رفتار خرید یا مکان تقسیم بندی کنید.

مزایای بازاریابی‌ پیامکی

از مزیای ارسال پیامک می‌توان به سریع بودن این روش اشاره کرد. بر خلاف بازاریابی در رسانه های اجتماعی یا ایمیل، نیازی به طراحی هیچ تصویری نیست و پیام‌های متنی محدودیت کاراکتر پایینی دارند، بنابراین نیازی به متن طولانی نیز ندارید.پیامک‌ها سریع و آسان برای تولید و ارسال هستند.

نکات دیگر

علاوه بر این توجه کنید که متون می‌توانند سریع‌تر از یک پست اینستاگرام یا یک ایمیل به دست مخاطبان شما برسند. مشتریان شما هنگام دریافت پیامک، بلافاصله اعلان‌هایی را در تلفن خود دریافت می‌کنند اما برای مشاهده سایر روش‌های بازاریابی، مرحله اضافی باز کردن یک برنامه رسانه اجتماعی یا سرویس گیرنده ایمیل را باید انجام دهند.

بازاریابی پیامکی