دیجیتال مارکتینگ با استفاده از تاکتیک ها و کانال های متعدد برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان جایی که بیشتر زمان خود را می گذرانند، یعنی فضای آنلاین تعریف می شود. از خود وب سایت گرفته تا دارایی های آنلاین یک برند؛ تبلیغات دیجیتال، ایمیل مارکتینگ، بروشورهای آنلاین و موارد دیگر تاکتیک های متعدد و متنوعی هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار می گیرند.
دیجیتال مارکتینگ از تاکتیک ها و کانال های متعدد برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان استفاده می کند..
بهترین دیجیتال مارکترها یک تصویر واضح از نحوه حمایت هر کمپین برای رسیدن به اهداف خود دارند. با توجه به اهداف استراتژی بازاریابی آن ها، بازاریابان می توانند یک کمپین بزرگتر را از طریق کانال های رایگان یا پرداختی که در اختیار دارند حمایت کنند.
به عنوان مثال یک بازاریاب محتوا، می تواند یک سری پست بلاگ برای ایجاد سرنخ از یک کتاب الکترونیکی جدید که بیزینس آن ها اخیراً ایجاد کرده است استفاده کند. بازاریاب شبکه های اجتماعی این بیزینس می تواند در معرفی این پست های بلاگ از طریق پست های ارگانیک و پرداختی در اکانت های شبکه های اجتماعی این بیزینس کمک کند. بازاریاب ایمیلی این بیزینس نیز شاید یک کمپین ایمیلی برای فرستادن اطلاعات بیشتر در مورد بیزینس برای کسانی که کتاب را دانلود کرده اند راه اندازی کند. در ادامه این مقاله در مورد این بازاریابان با نقش های مختلف بیشتر صحبت خواهیم کرد.