رسانهها شاید از مهمترین بخش بازاریابی و مارکتینگ باشد که بیتوجهی به آن میتواند ضربه جبران ناپذیری به کسب و کار شما بزند. در ادامه با چند مورد از خدمات ما در زمینه رسانهها آشنا میشویم.
پخش تیزرهای تلویزیونی و رادیویی
تلویزیون بهترین ابزار برای آگاهی برند شماست. با درگیر کردن دو حس بینایی و شنوایی مخاطبان و به کار گیری زیبایی بصری میتوان تیزری به یاد ماندنی ساخت که تا سالها در خاطر مردم بماند. همچنین تراکم و رنج گسترده مخاطبان این رسانه آن را به ابزاری کارآمد برای تبلیغات و بازاریابی تبدیل می کند. با ترکیب صدا و تصویر یک تجربه تبلیغاتی چند حسی ایجاد می کنیم که به بینندگان نشان میدهد محصول شما چرا ارزشمند است. نقطه تماس درتبلیغات تلویزیونی خانه است که این باعث میشود به یک رسانه شخصیتر تبدیل شود.
رادیو یکی از فوقالعادهترین و تاثیرگذارترین رسانهها در زمینه مارکتینگ است که با شناخت مناسب از جامعه هدف و تهیه تبلیغی گوشنواز و خوش آوا میتوان مخاطبان بالقوه و قدیمی را حفظ و افزایش داد و حتی آنان را به خرید سوق داد.
“در در در درنا”
حدس زدید، درنا. نمونه بارز اینکه چگونه یک تیزر رادیویی خوب به یاد ماندنی میشود و شنونده به راحتی برند را تشخیص میدهد. شما با چشمان خود خواندید و ذهن شما متن را بر اساس حافظه در سر شما پخش کرد، که بسیار شگفتانگیز است!
ارتباط بین موسیقی و حافظه ثابت شده است، به همین دلیل اکثر مردم به تبلیغات رادیویی گرایش دارند. حتی آواهای آزاردهنده نیز در سر مخاطبان گیر میکنند و در تمام طول روز در حال زمزمه یا خواندن آن هستند.بنابراین قدرت تبلیغات رادیویی را دست کم نگیرید.
بیلبوردهای تبلیغاتی
تبلیغات بیلبوردی یک روش موثر برای افزایش آگاهی از برند هستند. آنها میتوانند به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنند و پیام برند شما را به طور موثر منتقل کنند. بیلبوردها به مخاطبان خاصی هدف گیری میشوند. بطور مثال، اگر در نزدیکی یک رستوران رانندگی می کنید، به احتمال زیاد بیلبورد منوی جدید رستوران را خواهید دیدو علاوه بر این امروزه فناوری بیلبورد ها پیشرفت قابل توجهی کرده است. از بیلبوردها میتوان برای ایجاد تبلیغات درگیرکننده و فوقالعاده استفاده کرد. همچنین برخی از بیلبوردها از فناوریهای جدید برای نمایش ویدئو یا تغییر پیام و عکس پسزمینه تبلیغ خود استفاده می کنند. در نتیجه تبلیغات بیلبوردی یک شیوه موثر و قابل اعتماد برای تبلیغ کسب و کار و برند شماست، به خصوص هنگامی که با دیگر راههای بازاریابی و مارکتینگ ادغام شود. بیلبوردها میتوانند به آگاهی از برند شما کمک کنند، ترافیک را به وب سایت یا فروشگاه شما هدایت کنند و فروش را افزایش دهند.
رسانههای چاپی
لمس کردن یک کاغذ دیزاین شده حافظه و تمرکز را افزایش میدهد. حتی بوی جوهر و کاغذ حس نوستالژیکی به مخاطبان شما میهد و آنها را به یاد ایام مدرسه، ورق زدن کتاب محبوبشان و یا آخرین باری که نامه دریافت کردند میاندازد.
تبلیغات در رسانههای چاپی سخت مانند روزنامهها، بیلبوردها و مجلات برای رسیدن به مصرف کنندگان استفاده میکند. قدیمیترین رسانهی استفاده شده برای مارکتینگ رسانههای چاپی است.
متن در رسانههای چاپی با دقت و وسواس زیادی انتخاب میشوند چرا که لازمهی انتقال مؤثر اطلاعات هستند و در انواع مختلفی از جمله روزنامه، مجله، بروشور، جزوه، پوستر یا حتی کتاب عرضه می شوند. این مدل رسانه یک منبع دانش قابل اعتماد است که به افراد اجازه می دهند به راحتی و در اوقات فراغت خود محتوا مرور کنند.
از ویژگی های بارز این روش، توانایی ثبت و بازتولید تصاویر با دقت و وضوح خیره کننده و همچنین استفاده از رنگهای پر جنب و جوش و ظرافت جاودانه سیاه و سفید میباشد.
علاوه بر این، جنس این نسخههای چاپی به افراد آزادی لمس فیزیکی با مواد را میدهد. این تجربه لمسی امکان برقراری ارتباط و درک عمیقتر از محتوا را فراهم می کند، زیرا خوانندگان میتوانند صفحات را ورق بزنند یا حاشیه نویسی و یادداشت بردارند. چنین روشی به درگیر کردن حس لامسه در نتیجه بازاریابیای به یاد ماندنی تر کمک می کند.
در دنیای امروز که به عصر دیجیتال معروف است و رسانه های دیجیتالی بر آن حاکم است، در دسترس بودن دادهها به صورت چاپی همچنان ارزش قابل توجهی دارد. نشر اطلاعات از طریق نسخههای چاپی رنج وسیعی از خوانندگان و مخاطبان را پوشش میدهد، و این امکان را میدهد که افرادی که رسانههای فیزیکی را ترجیح میدهند یا نیاز دارند، میتوانند به این نوع دانش دسترسی داشته باشند. این روش ماندگار و قدرتمند است، چرا که همچنان از طریق وجود قوه لامصه و بصری جذاب خود، عموم مردم را آگاه، آموزش و جذب می کند.
طراحی و تولید برنامه مختصVOD
یکی از شیوههای ویدیوی اختصاصی درخواستی (VOD) فناوری جدیدی است که به کاربران امکان میدهد ویدیو، برنامههای تلویزیونی و فیلمها را در هر زمانی که میخواهند تماشا کنند ودیگر مجبور نیستند منتظر زمان پخش برنامه ریزی شده بمانند. خدمات VOD معمولاً از طریق پلتفرمهای استریم مانند آپارات و فیلیموارائه میشوند.
خدمات VOD با ذخیره محتوای ویدیویی روی سرورها و سپس استریم آن به دستگاههای مخاطبان کار میکنند. زمانی که کاربر ویدیویی را برای تماشا انتخاب می کند، ویدیو به دستگاه کاربر استریم میشود. بنابراین کاربران می توانند بدون اینکه کل فایل ویدیو را دانلود کنند، بلافاصله تماشای ویدیو را شروع کنند. راحتی، انتخاب، کنترل و مقرون به صرفه بودن از مزایای این روش میباشند. ناگفته نماند که طیف و جمعیت گستردهای از مخاطبان را میشود در این روش هدف قرار داد.
در کل ۳ مدل برای این مدل بازاریابی در نظر گرفته میشود: