عکاسی

آیا عکاسی در مارکتینگ مهم است؟ با خواندن این مقاله به اهمیت این موضوع پی خواهید برد.

کلیشه‌ها شهرت بدی دارند: «ظاهر کتاب به محتوای آن ربطی ندارد»، «مثل گربه و سگ با هم می‌جنگند» و غیره. به احتمال زیاد ده‌ها مورد از این ضرب‌المثل‌های رایج را شنیده‌اید و به شما گفته‌اند که اصلاً از آن‌ها استفاده نکنید. اما چرا؟ به خاطر این که آن‌ها درست نیستند؟ – بلکه برعکس، آن‌ها خیلی درست هستند.

توجه شما را به کلیشۀ «از ظاهرش مشخص است» جلب می‌کنم. تولیدکنندگان محتوا باید حداقل به این کلیشه توجه کنند، چرا که این اصل به ظاهر قدیمی حاوی خرد و دوراندیشی‌ای است که امروزه نیز کاربرد دارد. ایجاد محتوای باکیفیت بالا بدون استفاده از عکاسی ای جذاب غیرممکن است. بازاریابی تصویری اغلب نادیده گرفته می‌شود. با این حال، بازاریابان با تمرکز بر روی عکاسی و ارتقای آن‌ها، می‌توانند ابعاد خلاقانه جدیدی به محتوای وب‌سایت خود اضافه کنند که مخاطبان را درگیر می‌کند، پست‌های وبلاگ را بهبود می‌بخشد، در رسانه‌های اجتماعی متمایز می‌شود و توجه مردم را به خود جلب می‌کند.

عکاسی تبلیغاتی

عنصر بصری نقش مهمی در محتوا دارد. در حالی که ممکن است تاثیر زیادی بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو نداشته باشد زیرا امکان جستجو تصویر تا سالهای اخیر نبود و پس از آن نیز به گستردگی جستجوی متن و کلمات کلیدی نرسید، اما تصاویر به روش‌های مختلف برای موفقیت در برخی رسانه‌هاا، مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، ضروری شده‌اند. تصاویر از همه نوع به طور فزاینده‌ای در محتوا محبوب هستند، مانند GIF در پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها، اسکرین‌شات‌ها، میم‌ها و ویدئوها. هر کدام از این موارد با توجه به نوع محتوا یا رسانه مورد نظر، کاربرد بالقوه‌ای دارند.

نقش عکاسی را جدی بگیرید.

احتمالا تا به امروز عکس محصول، بنر جذاب و یا طرح خلاقانه‌ای در سوشال مدیا نظرتان را جلب نکرده‌است؟ همه‌ی این ها مثال‌هایی از عکاسی و طراحی مناسبی است که برای برندینگ و مارکتینگ محصول شما ابزار شگفت‌انگیزی به حساب می‌آید. چرا که طبق نیاز شما پیام های مختلفی را می‌توان منتقل کرد. مثلا:

اهمیت

می‌توانید اهمیت را منتقل کنید: به جلد روزنامه‌ها برای رویدادها و ایونت‌های نمادین یا بدنام نگاه کنید، مانند بلایای طبیعی یا انتخابات ریاست جمهوری. این تیتر نیست که توجه شما را جلب می‌کند، بلکه معمولاً تصویری بزرگ است که به شما می‌گوید «به اینجا نگاه کن، این مهم است». مطمئناً این تاکتیک نسخه‌هایی را برای ناشران می‌فروشد، اما همچنین به عنوان ابزاری برای آگاهی از برند در بازاریابی محتوا بسیار مؤثر است.

صمیمیت

می‌توانید صمیمیت را منتقل کنید: نیمی از جهان با «هارولد» آشنا هستند، آن ساده ریشو و خندان عکس‌های استوک. آیا چیزی بدتر از یک مدل وجود دارد که از صفحه به مردم نگاهی ناراحت کننده و بی رحم می اندازد؟ بعید است. درست است، همه عکس‌های استوک اینقدر بد نیستند، اما احساس خشکی و مصنوعی اکثر آنها بسیاری از بازدیدکنندگان را خاموش می‌کند. تصور کنید که می‌خواهید از یکی از آنها در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. هیچ راهی وجود ندارد که یک برند محصولات پوستی ترجیح دهد به جای عکس‌برداری از یک دست لطیف و نرم ، به یک عکس ازجعبه محصول بسنده کند. چراغ‌ها را کم کنید و شما فضایی صمیمی ایجاد کرده‌اید که مخاطبان اینستاگرام شما می‌توانند آن را بپذیرند و نمی‌توان آن را با بسیاری از گزینه‌های تجاری تکرار کرد.

داستان سرایی

می‌توانید پرحرفی کنید: اشاره به آن کلیشه در مورد ظاهر، عکس‌ها بسیار مفید هستند زیرا می‌توانند داستان را بگویند یا حداقل قلب آن را در فضای نسبتاً کمی توصیف کنند. تصاویر مجبور نیستند جایگزین متن شوند، بلکه می‌توانند آن را خلاصه یا تأکید کنند و به عنوان یک عنصر طراحی تکمیلی در پست‌های وبلاگ، مطالعات موردی، پست‌های اجتماعی و سایر اشکال محتوا کار کنند. عکس‌ها برای خوانندگان، ارزشمند هستند که تقریباً شامل تمام مخاطبان هدف در این روزها می‌شود.

اعتبار

می‌توانید اعتبار کسب کنید: اگر یک کسب‌وکار کوچک واقعاً می‌خواهد به مخاطبان و مشتریان آنلاین در مورد خود، مأموریت، محصول و داستانش بگوید، عکس‌های اصلی یک راه‌حل ساده هستند. در حالی که مشاغلی مانند شرکت حقوقی، کلینیک مراقبت‌های بهداشتی یا کارگاه خودرو ممکن است مطمئناً بتوانند گزینه‌های دیگر فراوانی را پیدا کنند، هیچ یک از آنها احتمالاً نمی‌توانند به تأثیر یک عکس اصلی در کمک به مشتریان برای درک شرکت به عنوان کارشناسان، محلی یا معتبر برسند.

خدمات نیک‌هنر در آتلیه عکاسی و طراحی

اگر در کنار محتوای خود برای رسانه‌های بصری به دنبال تاثیرگذاری بیشتر هستید می‌توانید از کادر متخصص و حرفه‌ای کمک بجویید و برندیگ خود را قدرتمند کنید. در نظر بگیرید انتخاب یک یا چند روش زیر با هدف و پیام شما ارتباط مستقیم دارد.