برند بوک

یک برندینگ پیوسته به طور متوسط ۲۲درصد سود سالانه را افزایش می‌دهد. از هر چهار کسب و کار فقط یکی از آن ها برندینگ رسمی و کاملی دارد که شامل برندبوک و یا راهنمای‌استایل می‌باشد.

برندبوک چیست؟

در اولین قدم‌های راه‌اندازی برندتان ممکن است هویت برند اولین چیزی نباشد که برای آن اقدام می‌کنید. بسیاری از صاحبان برند باور دارند که ایجاد یک برندبوک، دفترچه‌ای که پایه و اساس ظاهر و ارائه برند است، ممکن است فرآیندی بسیار وقت گیر باشد که بهتر است آن را برای قسمت های بعدی توسعه هویت برند خود بگذارند. با این حال، مزایای بلندمدت یک برندبوک خوب توسعه یافته ارزش تلاش و وقتی که می گیرد را دارد.

یک برندبوک، یا یک راهنمای سبک برند، کتابچه راهنمایی است که دستورالعمل های خاصی را برای حفظ هویت برند در تمام ارتباطات خارجی و داخلی تعیین می کند. آنها معمولاً بر موارد زیر تمرکز می کنند:

لوگو
رنگ‌های سازمانی
اسلوگان و شعار
مسکات
عکس‌ محصولات
لحن برند

هنگام ساخت برند ، باید بر موارد بسیار بیشتری نسبت به محصول یا خدماتی که ارائه می دهید تمرکز کنید. برند بوک شما ابزاری است که مشتریان قبل از تماس با محصولات و خدماتتان، هویت، تصویر، ارزش های اصلی و سایر ویژگی های شرکت شما را از طریق آن ارزیابی می کنند. برندسازی و تصویر برای درک ارزش های شرکت کلیدی هستند. یک کتابچه راهنمای برند چیزی است که برای توصیف هویت برند استفاده می شود. یک راهنمای جامع که در آن ظاهر هویت برند د، از جمله لوگو، رنگ ها، فونت ها، حروف چاپی، تصاویر، صداها، بوها و مواد را توصیف می کنید. از آنجایی که حاوی تمام اجزای ضروری برای ایجاد برند است، می توان آن را کتاب مقدس برند یا راهنمای سبک برند نامید. موفق‌ترین برندها کتابچه‌های راهنمای برند خود را تهیه کرده‌اند و آن‌ها را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته‌اند.

سه المان کلیدی 

هر برند بوکی باید سه اجزای زیر را داشته باشد:

درباره ما
راهنمای بصری
راهنمای ارتباطات

چگونه یک برندبوک طراحی کنیم؟

طراحی و تولید یک راهنمای سبک برند کار آسانی نیست. دستورالعمل های برند را می توان به دو بخش مجزا تقسیم کرد: اول، باید در مورد فرآیند طراحی گرافیک و دستورالعمل های بصری تصمیم بگیرید. دوم، باید در نظر بگیرید که برند چگونه چشم انداز خود را به خواننده منتقل کند.
عناصر طراحی، روش‌هایی را که برند از طریق آن‌ها عناصر بصری را به مخاطبان هدف خود نمایش می‌دهد، ارائه می‌کنند. هنگام کار با تصاویر، باید توجه مخاطبان خود را حفظ کنید، از انتخاب رنگ های اولیه و ثانویه ای که تداعی های ماندگاری ایجاد می کنند تا انتخاب فونت و استفاده مناسب از فضای سفید. این کار باید توسط یک متخصص انجام شود.

چه چیزهایی را هنگام ایجاد یک راهنمای سبک برند باید تعریف کنید؟
به طور خاص، این چهار عنصر:
چشم انداز و ارزش های هسته ای
چشم انداز یک برند بیانگر چیزی است که یک برند می خواهد در آینده باشد. ارزش های هسته ای یک برند اصول اساسی است که یک برند بر اساس آنها عمل می کند.

ماموریت برند
ماموریت یک برند توضیح می دهد که یک برند چرا وجود دارد و چه کاری انجام می دهد.

شخصیت برند
شخصیت برند توصیفی از نحوه ارتباط یک برند با مشتریان خود است.

مخاطب هدف
مخاطب هدف گروهی از افرادی است که یک برند قصد دارد با آنها ارتباط برقرار کند.

عناصری که باید در برند بوک گنجانده شود:

عناصرضروری برندینگ باید در یک برند بوک تعریف شوند:

لوگو
رنگ ها
تایپوگرافی
لحن و پیام رسانی
تصاویر 
بایدها و نبایدها
سایر ویژگی های خاص