اگر میخواهید بدانید BTL مخفف چیست باید بگوییم BTL مخفف Below the line advertising است و به تبلیغات زیر خط یا ترویج زیر خط نیز شناخته میشود.
اما اگر میخواهید بدانید تبلیغات BTL چیست، باید بگوییم در این روش برخلاف تبلیغات Atl، از استراتژی بازاریابی و تبلیغات مستقیم برای رسیدن به مشتریان هدف استفاده میشود. در تبلیغات بی تی ال، کمپینهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات در رسانههای غیر از تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجله و بیلبوردها اجرا میشوند. شرکتهای مختلف در این نوع استراتژی بازاریابی و تبلیغات بیشتر از برندسازی و افزایش آگاهی نسبت به برند، روی نرخ تبدیل متمرکز هستند.
.
مزایای تبلیغاتی BTL
کمپینهای بی تی ال مزایای زیادی دارند که به برخی از آنها اشاره میکنیم:
کمپینها هدفمندتر: اگر شرکتها بتوانند دقیقتر و بیشتر مشتریان مرتبط را هدف قرار دهند، میتوانند به نرخ تبدیل بالاتری برسند. شبکههای اجتماعی این اجازه را به شما میدهند که براساس سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و موارد دیگر میتوانید مخاطبانتان را هدف قرار دهید.
.
ایجاد رابطه قوی با مشتریان: استراتژیهای بازاریابی BTL به شما اجاره میدهد تا به صورت مستقیم با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید. در این روش شانس ایجاد روابط قوی برای مدت طولانی بیشتر است.
.
قابلیت اندازهگیری: کمپینهای تبلیغاتی بی تی ال برای این طراحی شدهاند که نرخ تبدیل را افزایش دهند. در کمپینهای BTL میتوانید نرخ تبدیل خود را اندازهگیری کنید و در صورت نیاز اصلاحات لازم را انجام دهید. به عنوان مثال میتوانید ببینید چند نفر تبلیغات شما را دیدهاند، چه تعداد کلیک روی تبلیغات شما انجام شده است و چند نفر محصول شما را خریدهاند.