اولین نکته مهم در عکاسی تبلیغاتی شفاف بودن پیام تبلیغ است، در مراحل تبلیغات از انتقال غیرمستقیم و مبهم دور شوید. یکی از اصول اولیه عکاسی تخصصی نیز همین مورد است.
خلاقیت یک عکاس همه چیز است. قبل از عکاسی باید بهخوبی به همه چیز فکر کرده باشید اینکه چگونه میتوان مخاطب را جذب کرد، از چه پسزمینه استفاده شود و رنگ زمینه کار چگونه باشد از نکاتی است که باید اولازهمه تعیین شود. نکته مهم بعدی استفاده از پراپ برای انتقال بهتر پیام است. نور محیط عکاسی یکی از اصلیترین عوامل تأثیرگذار در کیفیت و خروجی کار است.
نور طبیعی معمولاً بهترین نور است. عکاسی تبلیغاتی معمولاً در نور طبیعی و عادی انجام میشود و اگر قرار بر افزایش نور محیط باشد، این کار باید با ظرافت بسیاری انجام شود. در مرحله بعدی به سراغ ادیت عکسی که گرفته شد میرویم.
ادیت عکس در واقع مجموعهای از روشن یا تیره کردن عکس، افزایش کنتراست عکسها، کاهش قرمزیها تمیز و باکیفیت کردن عکسها است. حتماً پس از اینکه عکس را ادیت کردید از اینکه موضوع اصلی منتقل میشود یا خیر اطمینان حاصل کنید.
برای این کار میتوانید نظر اطرافیانتان را در مورد آن عکس جویا شوید. عکس ادیت شده را به اطرافیان خود نشان دهید و از آنها در مورد برداشتشان از عکس سؤال کنید. اگر نظرشان نزدیک با هدف شما از انتقال پیام بود، به شما تبریک میگویم! اما اگر هیچکدام نتوانند تشخیص دهند که منظور شما چه بوده است، به هدف خود نرسیدهاید چون پیام شما منتقل نشده است.
در عکاسی تبلیغاتی بهتر است از پسزمینههای ساده استفاده کنید تا کمتر جلب نظر کند شما قصد دارید خود محصول به چشم بیاید پس، از پسزمینه ساده استفاده کنید تا تبلیغ کارآمدتری داشته باشید.