اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم تبلیغات TTL چیست، تبلیغات TTL که به نام بازاریابی یا ترویج میان (درون) خطی نیز شناخته میشود، در واقع ترکیبی از تبلیغات ATL و BTL است. در عصر پیشرفت تکنولوژی و دنیای سنگین رقابتِ میان کسبوکارهای مختلف، ادغام دو سیستم ATL و BTL کاملا ضروری بهنظر میرسد.
در دنیای امروز بازاریابهای مجبورند که به صورت همزمان هم روی برندسازی و افزایش آگاهی نسبت به برند کسب و کارها کار کنند و هم باید حواسشان به افزایش نرخ تبدیل باشد. از همینرو ناچارند سراغ استراتژیهای تبلیغاتی TTL بروند. کمپینهای ۳۶۰ درجه را میتوان بهترین نمونه بازاریابی TTL دانست.
مهمترین چالش در فعالیتهای TTL موضوع هزینه اجرای کمپینهای مختلف است. از این منظر تنها کمپانیهایی چون سامسونگ، کاله، الجی، پپسی، میهن و… بهتر میتوانند از تمام ظرفیت کمپینهای TTL استفاده کنند به نتایج مطلوبی که میخواهند برسند.
نمونههایی از تبلیغات TTL
بازاریابی ۳۶۰
همانطور که اشاره کردیم کمپینهای بازاریابی و تبلیغات ۳۶۰ یکی از بهترین نمونههای ترکیب استراتژیهای ATL و BTL است. زمانی که از کانالهای TTL استفاده میکنید، تجربه کاربران شما به دلیل حضور برندتان در کانالهای مختلفی چون تلویزیون، رادیو، مجلات، تبلیغات کلیکی، شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و… بهتر خواهد شد.
دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی اینترنتی دنیای بسیار وسیعی دارد و یکی دیگر از نمونههای برجسته کمپینهای TTL است. در این روش از ابزارهای دیجیتال، اینترنت و دستگاههای الکترونیکی با اهداف بازاریابی و فروش استفاده میشود. این کانال TTL شامل شبکههای اجتماعی، موتورهای جستجو، اکانتهای ایمیل، سیستم همکاری در فروش، سئو و… میشود.